آموزش هوش مصنوعی

پایداری امنیت غذایی با بهره‌وری مناسب از آب و خاک

تازه ها

به گزارش چتر سبز آفرینٰ؛  صفدر نیازی، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در نشست با دبیران انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن تاکید بر ضرورت برگزاری این گونه نشست‌ها گفت: بخش اجرا باید برای تعامل و ارتباط دوسویه با دانشگاه‌ها و مراکز علمی به یک ادبیات مشترک برسد.

نیازی گفت: این مساله وجود دارد که دانشگاه مدعی است بخش اجرا خواسته‌های مراکز علمی را درک نمی‌کند و باید در این خصوص دو دیدگاه فکری علم و اجرا به هم نزدیک تر شوند.

معاون آب و خاک گفت: امنیت غذایی یکی از مؤلفه‌های امنیت ملی است و امنیت غذایی مهم‌ترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی است.

وی افزود: با توجه به محدودیت منابع پایه باید برای پایداری امنیت غذایی تلاش کنیم و در این راستا باید بهره‌وری در آب و خاک را ارتقا دهیم.

نیازی با بیان اینکه راندمان آبیاری در کل کشور از ۳۵ درصد به ۴۶ درصد رسیده است، گفت: در برنامه هفتم توسعه مقرراست که ۱۵ میلیارد مترمکعب آب مصرفی بخش کشاورزی کم شود و برای رسیدن به این هدف راهی جز افزایش راندمان وجود ندارد که با احداث کانال، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و سایر عملیات آب و خاکی این امر محقق می‌شود.

وی گفت: در خاک کشاورزی هم چالش‌های زیادی وجود دارد از جمله شوری خاک، تغییر کاربری و فرسایش که باید این چالش‌ها رفع شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ضمن درخواست از دانشجویان برای درگیر شدن در چالش‌های بخش آب و خاک گفت: باید بتوانیم تعاملی ایجاد کنیم تا به کمک هم برای مملکت کاری انجام دهیم و با استفاده از کارهای پژوهشی و رساله‌های تحقیقی دانشجویان و تلفیق علم و تجربه این امر قابل تحقق است.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی از ۲۵ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است، گفت: همه موفقیت‌های بخش کشاورزی مدیون علم است و ما شاکر مجموعه علمی هستیم که در خدمت تولید بوده است.

در ادامه این نشست دبیران انجمن‌های علمی رشته‌های کشاورزی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مباحث و موضوعات خود را مطرح کردند و مقرر شد برای ارتباط و اثربخشی بیشتر، این نشست‌ها نظام‌مند برگزار شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ها
«کشت قراردادی» اولویتی که بدون منابع مالی اجرا نمی شود

یک کارشناس بخش کشاورزی گفت: کشت قراردادی پروژه ای ملی است که عدم موفقیت آن به پرداخت نشدن هزینه محصولات خریداری شده برمی گردد؛ از این رو انتظار است وزیر جدید متعهدانه تر عمل کند.

تازه ها
فعالیت برنامه جهانی غذا در سودان متوقف شد

به خاطر درگیری‌های داخلی در سودان برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که فعالیتش در این کشور را به حالت تعلیق درآورده است.

تازه ها
دانش‌بنیان کردن بخش باغبانی کشور، عامل تحقق رشد تولید

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از مهمترین آثار بهره‌مندی از نتایج طرح‌های دانش‌بنیان، رشد تولید است که باعث رشد کشاورزی و رونق اقتصادی می‌شود.

09104915236
لوازم فیزیوتراپی نمایندگی بوش پاکدشت ورامین طراحی وب سایت خرید بلبرینگ ناچی مشاور کشاورزی بلکا شرکت تولیدی کت و شلوار زانوس طراحی فوم برادارن جعفر پور بلکا بلبرینگ آخن کلینیک خیریه تخصصی حیدریها دبیرستان نمونه شد ورامین بلبرینگ صنعتی شرکت سنگهای صنعتی پرنده طلائی لوازم یدکی بوش دوربین ویدئو کنفرانس بلبرینگ صنعتی خرید بلبرینگ بلبرینگ ناچی تیزهوشان فرزانگان ورامین هیواد فوم افزایش رنکینگ سایت رابیتس پانل باتیس فن آوری اطلاعات اطلاعات آموزش شبکه- امنیت- برنامه نویسی کارو دانش تعمیر گیربکس اتوماتیک طراحی وب سایت طراحی وب سایت سینی کابل محصولات تراست بلبرینگ